عدم حمایت تقاضا از قیمت های فعلی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، آشکار است که روند نوسان نرخ با توجه به داده‌ های بنیادین بازار فولاد منطقی ارزیابی نمی‌شود ولی تا زمانی که نقدینگی در بازار فولاد وجود داشته و حتی شاهد ورود سرمایه ‌های سرگردان به این بازار هستیم، بازار هم راهی جز افزایش قیمت ‌ها را در پیش ندارد. این روند عمومی را باید جدی گرفت زیرا بسیاری از فعالان غیرحرفه ‌ای به این حوزه معاملاتی وارد شده ‌اند و همین مطلب به معنی افزایش ریسک بازار در کنار اهرم رشد نقدینگی خواهد بود.

 از سوی دیگر شتاب بالای رشد قیمت‌ ها در روزهای اخیر، مسیر برای تغییر فاز بازار را تسهیل کرده و اگر به هر دلیل ضعف تقاضای موثر از سمت مصرف‌ کنندگان نهایی خود نمایی بیشتری داشته باشد، دورنمای نرخ چندان هم قابل پیش ‌بینی نخواهد بود. البته خریدهای اخیر اغلب به ‌صورت سنتی صورت گرفته است یعنی خرید این روزها برای فروش در سال آینده بوده یا حتی مصرف در روزهای پایانی اسفند و اوایل فروردین‌ ماه را توجیه می‌کند. این موارد به‌ صورت کلی تضادهای پنهانی را در بر دارد که هر کدام می‌َتواند جریان‌ های مختلفی را برای قیمت ‌ها به ارمغان آورد. از این رو در شرایطی که اوضاع به‌ شدت پیچیده می‌شود، پتانسیل تحلیل اوضاع نیز محدود شده و تصمیم‌ گیری دشوارتر از شرایط عادی خواهد بود.

حال می ‌توان تنها به این نکته بسنده کرد که بازار روزهای افزایشی بزرگی را پشت ‌سر گذاشته که شاید از بضاعت بازار فولاد هم برتر بوده است، یعنی داده‌ های بنیادین در بازار از مسیر عرضه و تقاضا از قیمت‌های فعلی حمایت نمی‌کند ولی باید فاصله قیمتی بین مصنوعات مختلف همچون ورق، تیرآهن و میلگرد را در نظر داشت که هر چه بهای یک محصول فولادی بالاتر رود، بر سایر بازارهای مشابه نیز اثرگذار خواهد بود و یک مسیر کلی را برای کل قیمت ‌ها در بازارهای مختلف فولادی تعیین خواهد کرد.





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: